Tietokonehuolto | Puhelinhuolto | Pelikonsolihuolto

Tilaus- ja Sopimusehdot

Tilaus- ja Sopimusehdot

Mobile Partners Oy 3102712-6 (jäljempänä lyhennettynä ”Mobile Partners”) pidättää oikeuden muuttaa kaikkia annettuja ehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja.

Mobile Partners myy tietokoneita, sen komponentteja, puhelimia, niiden tarvikkeita sekä varaosia täysi-ikäisille yksityishenkilöille (joista jäljempänä käytetään nimitystä kuluttaja) sekä yrityksille ja organisaatioille (joista jäljempänä käytetään nimitystä yritysasiakas). Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Mobile Partners myy yllä mainittuja tuotteita ja tarvikkeita myös alle 18-vuotiaille kuluttajille sillä ehdolla, että holhooja antaa suostumuksensa ostosten tekemiseen Mobile Partners -verkkokaupasta.

Asiakasrekisteriin (tietosuojaseloste) tallennettuja tietoja käytetään ainoastaan tuotteiden toimittamiseen, asiakassuhteen ylläpitämiseen ja asiakkaan erillisellä suostumuksella Mobile Partnersin omaan sähköpostimarkkinointiin.

Verkkokaupan yhteystiedot

Sähköposti: info@mobilepartners.fi
Puhelin: 045 261 3031
Postiosoite: Kalevankatu 11-13, 60100 SEINÄJOKI

 

Hinnat ja hintojen muutokset

Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %, ellei toisin mainita.

Tuotteet ovat hinnoiteltu valmiiksi kilpailukykyisiksi.

Jos etsimääsi tuotetta ei löydy sivuiltamme, olethan yhteydessä myyntiimme, niin selvitämme tuotteen saatavuuden.

Pidätämme oikeuden korjata hintaa tilauksen jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeä virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen tuotteen hinnoittelutasoon nähden.

Toimituskulut ja -tavat

Voit joko noutaa tilauksesi Seinäjoella sijaitsevasta liikkestämme tai valita sille kuljetuksen. Toimitukset tapahtuvat Suomen Postin (Posti Group Oyj) palveluita käyttäen asiakkaan valitseman toimitustavan mukaisesti. Osassa toimituksia käytetään Särkyvä-lisäpalvelua lähetyksen turvaamiseksi.

Toimituskulut sisältävät pakkauksen, kuljetuksen ja vakuutuksen. Tilauksesi toimituskulut näkyvät reaaliaikaisesti ostoskorisivulla. Ostoskorisivulla valittaessa erilaisia toimitusvaihtoehtoja, näyttää ostoskori automaattisesti tilauksen toimituskulujen määrän kyseisellä toimitusvaihtoehdolla.

Normaalisti toimitamme tilauksen kokotoimituksena. Mahdollisista jälkitoimituksista veloitetaan erilliset toimituskulut. Otathan yhteyttä, jos haluat, että tilaus toimitetaan useammassa lähetyserässä. Muihin maihin suuntautuvista toimituksista tulee sopia erikseen. Tällöin toimituskulut määräytyvät tapauskohtaisesti, riippuen kohdemaasta, toimitustavasta ja lähetyksen koosta ja painosta.

Toimitusaika

Lähtökohtaisesti pakkaamme ja lähetämme saman työpäivän aikana kaikki sellaiset tilaukset, jotka saapuvat meille ennen klo 15 ja sisältävät vain omasta varastostamme löytyviä tuotteita. Ajantasalla olevat varastosaldot löydät jokaisen tuotteen omalta sivulta.

Jos tuotetta ei ole varastossamme, sitä on joko tulossa lisää tai jos kyseessä on harvinaisempi tuote, sitä saatetaan hankkia varastoon vain tilauksesta. Tällöin toimitusaika vaihtelee yleensä n. 1-3 viikon välillä riippuen tavarantoimittajien varastotilanteesta ja kuljetusliikkeiden nopeudesta. Sesonkiaikoina toimitusajat saattavat olla vielä tätä pidempiä.

Tietokoneet rakennetaan aina tilauksesta, ellei tuotesivulla toisin mainita. Pelitietokoneiden tuotantoaika on tuotekohtainen ja sen voi katsoa tuotesivulta, muissa tapauksissa se on n. 8-11 arkipäivää. Mobile Partners varaa erikoistilanteissa oikeuden pidentyneisiin toimitusaikoihin.

Tuotteiden saatavuudesta johtuvissa toimitusongelmissa tai muissa vastaavissa tilanteissa Mobile Partners voi vaihtaa pelitietokoneiden komponentteja ominaisuuksiltaan paremmaksi katsottuihin vaihtoehtoihin tilauksen toimittamisen nopeuttamiseksi.

Tilaaminen

Kuluttajan ja Mobile Partnersin välille syntyy kertasopimus, kun tuote tilataan verkkosivujen tilauslomakkeella tai muulla tapaa tehdyn hintatarjouksen maksu on vastaanotettu.

Tilauksen tekeminen onnistuu verkkosivujemme välityksellä. Tilattavat tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta. Saatavilla olevat toimitusvaihtoehdot ovat valittavissa ostoskorissa. Verkkosivujemme kautta tehdyn tilauksen voi tulla myös noutamaan Seinäjoen myymälästä. Toimitukset lähtevät meiltä joka arkipäivä.

Kuluttaja voi tulla myös tilaamaan tuotteita Seinäjoen myymälästä

Noutotilausten osalta tulee asiakkaan puhelimeen tai sähköpostiin ilmoitus, kun tuote on noudettavissa myymälästä. Myymälästä noudettaessa ei tuotteelle tule toimituskuluja.

Tilausvahvistus tulee automaattisesti, kun asiakas on suorittanut tilauksen loppuun. Ilmoita jos et saa tilausvahvistusta 2 tunnin sisällä tilauksesta. Tilaus löytyy aina meidän tietokannasta, joten voimme lähettää tilausvahvistuksen tarvittaessa uudelleen.

Tilausta tehdessä asiakas ottaa vastuun siitä, että hän on täysivaltainen henkilö. Vajaavaltaisen henkilön tulee toimittaa edunvalvojan, kuten esimerkiksi huoltajan allekirjoittama suostumus tilauksen tekemiseen. Kyseinen valtakirja tulee toimittaa sähköpostitse osoitteeseen info@mobilepartners.fi ennen tilauksen tekemistä.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
 
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
 
Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/
 
Maksutavat
 
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.
 
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
 
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
 
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
 
OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku
 
Tilisiirto. Voit myös maksaa perinteisellä verkkopankin tilisiirrolla. Huomioithan, että tilaus on valmis noudettavaksi tai toimitettavaksi vasta kun maksusuoritus näkyy meidän verkkopankkimme tilillä. Tässä saattaa mennä 1-3 työpäivää.
 
Käteinen. Voit maksaa myös tilauksesi liikkeesemme. Liikkessä käy käteinen ja kortti maksutapana.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

 

Tilauksessa jätetyt tiedot

Tietojen käsittelystä löydät lisää tietoa Tietosuojaselosteestamme

Tilauksen tallennus, tilausvahvistus ja peruuttamisoikeus

Tilaus tallentuu tietokantaan ja saatte siitä tilausvahvistuksen 2 tunnin sisällä. Tilausvahvistus on automaattinen ilmoitus tilauksesta ja jos ette saa sitä, ilmoittakaa siitä myynnin sähköpostiin osoitteeseen info@mobilepartners.fi tai puhelimitse numeroon 045 261 3031. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu sähköpostilla, puhelimitse tai myymälässä. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun asiakas on tehnyt tilauksen.

Kuluttajan peruuttaessa tilauksen myyjälle syntyy kuitenkin tietyissä tapauksissa oikeus korvaukseen. Myyjä voi KSL 5 luvun 28 §:n ja KSL 6 luvun 18 §:n mukaan saada korvausta ”niistä erityisistä kustannuksista, joita hänelle on aiheutunut sopimuksen tekemisestä ja täyttämisestä ja jotka todennäköisesti jäävät hyödyttömiksi, sekä kaupan purkamisen tai peruutuksen vuoksi aiheutuvista erityisistä kustannuksista”.

Kuluttajalla on vastuu vastaanotetusta tavarasta.

Jos kuluttaja on vastaanottanut tavaran, hänen on pidettävä se olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran.

Jos kuluttaja kuitenkin tavaran käyttöönoton jälkeen peruuttaa sopimuksen, hänen on vastattava sen arvon alentumisesta. Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos kuluttaja on käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.

Korvausta voidaan vaatia asiakkaalta myös muusta kuin em. vahingosta. Tällaisia kuluja ovat mm. lähetyskulut noutamattomista tilauksista, joista emme ole saaneet peruutusilmoitusta. Perimme myös mahdollisten osamaksujen kulut, joista ei ole tehty peruuttamisilmoitusta meille.

Varaamme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä esim. huonosta saatavuudesta johtuen. Mobile Partnersin vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.

Reklamaatiot

Lähetystä vastaanottaessa on asiakkaan heti tarkastettava lähetys ulkopuolisesti ja kirjata yhdessä kuljetusliikkeen kanssa mikäli lähetyksessä on ulkoisesti havaittavia vaurioita kolhuja, jälkiä tai painaumia. Kuljetusvaurioista on ilmoitettava heti ja vahinkoilmoitus on heti täytettävä kuljetusliikkeen edustajalle tavaraa vastaanotettaessa. Toimitus katsotaan hyväksytyksi, kun se on kuitattu vastaanotetuksi siten, että vastaanottaja on hyväksynyt toimituksen huomautuksitta. Huomautus tavarassa olevasta virheestä tai vajauksesta, jota ei voida havaita tavaraa vastaanotettaessa, on tehtävä kahdeksan (8) päivän kuluessa vastaanottamisesta. Viallisen tai virheellisesti toimitetun tavaran mahdollisesta palauttamisesta on ilmoitettava ja sovittava erikseen. Asiakkaan on ilmoitettava mahdollisista tuotevirheestä myyntiimme viipymättä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi se tullut havaita. Virheellisen toimituksen tapahtuessa – väärä tai vahingoittunut tuote – on asiakkaan viipymättä ilmoitettava tapahtuneesta myyntiimme puh. 045 261 3031 tai info@mobilepartners.fi

Tuotteen palauttaminen ja kaupan peruuttaminen edellyttää, että kuluttaja palauttaa tuotteen avaamattomana tai alkuperäisessä ja täysin jälleenmyyntikelpoisessa kunnossa.

Palautukset

Kuluttajalla on verkkokaupastamme etämyyntinä toimitetulla käyttämättömällä tuotteella neljäntoista (14) päivän peruuttamis- ja vaihto-oikeus, joka lasketaan tavaran vastaanottamisesta. Ilmoitus peruuttamisesta on tehtävä 14 päivän määräajassa. Peruuttamisesta on ilmoitettava Mobile Partnersiin joko palautuksen yhteydessä kirjallisesti postitse osoitteeseen Kalevankatu 11-13, 60100 SEINÄJOKI tai puhelimitse numeroon 045 261 3031 tai sähköpostitse osoitteeseen info@mobilepartners.fi. Peruuttamisilmoitukseksi ei riitä pelkästään tuotteen palauttaminen tai lähetyksen noutamatta jättäminen. Pidätämme oikeuden veloittaa lähetyksestä sekä sen palautuksesta aiheutuneet kustannukset asiakkaalta, mikäli lähetys on palautunut meille ilman peruutusilmoitusta (esimerkiksi tilattu tuote postiennakolla, lähetystä ei ole noudettu eikä peruutettu ja se palautuu meille). Asiakas on vastuussa tilattujen tavaroiden toimittamisesta meille kaupan purkua varten. Nämä kulut voivat olla esimerkiksi postitus- ja pakkauskuluja. 

Palautettavan tuotteen tulee palautettaessa olla käyttämätön, alkuperäisessä pakkauksessaan sekä täysin alkuperäiskunnossaan, eli sitä ei ole otettu käyttöön. Myös tuotepakkauksen tulee olla ehjä. Palautuksen mukana tulee olla kaikki osat, varusteet ja mahdolliset lisävarusteet. Myös mahdolliset kaupanpäällistuotteet tulee palauttaa. 

Käyttöönotetuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Tietokoneiden käyttöjärjestelmän asentaminen päättää palautusoikeuden. Peruuttamisoikeus ei koske sinetöitynä tai muovitettuna toimitettuja ohjelmisto-, peli-, ääni-, video- tuotteita.

Palautusoikeus ei koske myöskään ladattavia digitaalisia tiedostoja, joiden katsotaan otetun käyttöön lataushetkellä. Peruuttamisoikeus ei myöskään koskee tavaraa, joka valmistetaan tai jota muunnellaan kuluttajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi (esim. tietokone, joka on koottu tai muunneltu asiakasta varten).

Peruuttamisoikeutta ei myöskään ole sopimuksessa, joka koskee kiireellistä korjaus- tai huoltotyötä paikassa, jonne elinkeinonharjoittaja saapuu kuluttajan nimenomaisesta pyynnöstä.

Palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita. Mikäli asiakas antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen, katsotaan, että tilaus tulee yritykselle. Tällöin kuluttajansuojalain mukainen peruuttamisoikeus ei ole voimassa.

Palautusoikeus ei koske asiakkaalle erikoistilauksena toimitettuja tuotteita, mikäli toimitus on ollut asiakkaan tilauksen mukainen. Asiakkaan tulee selvittää itse tuotteen sopivuus.

Palautettava tuote on pakattava hyvin ja asianmukaisesti. Jos kyseessä on esimerkiksi verkkokortti, se on pakattava pahvilaatikkoon, jossa on pehmusteita riittävästi. Liitä palautukseen mukaan kopio ostokuitista sekä tilinumero. Palautettavan tuotteen voi tuoda myös suoraan myymälään.

Tuotetta ei voi palauttaa sellaisenaan ilman asianmukaista paketointia. Tuotteen myyntipakkaukseen ei saa liimata osoitetarroja tai teippejä. Myyntipakkaus on pakattava asianmukaisesti erilliseen lähetyspakkaukseen. Jos palautettava tuote palautetaan särkyvänä eli tuote vaatii erilliskäsittelyä huonon pakkauksensa vuoksi, on asiakkaan itse kustannettava palautuksesta aiheutuvat toimituskustannukset. Mobile Partners pidättää oikeuden veloittaa asiakkaalta palautus- ja käsittelykulut, mikäli tuote on selvästi käyttöönotettu, pakkauksen sinetöinti on avattu tai palautus on muuten aiheeton.

Palautetun tuotteen takaisinmaksun edellytyksenä on, että asiakkaan pitää ilmoittaa meille tilinumero ja saajan nimi. Ilman tilinumeroa emme voi palauttaa maksua. Ensisijaisesti maksu suoritetaan ostossa käytetylle alkuperäiselle luotto- tai pankkitilille. Muussa tapauksessa palautuksen saa Mobile Partnersin etusetelinä, joka käy maksuvälineenä Mobile Partners verkkokaupassa ja myymälässä.

Takuut, takuuvaihdot ja -palautukset

Myönnämme kaikille tuotteille ostohetkestä alkavan takuun, jonka aikana korjaamme tai vaihdamme viallisen tuotteen. Tämän lisäksi myyjä on velvollinen vastaamaan tuotteissa ilmenevistä kuluttajansuojalaissa määritellyistä virheistä virhevastuusäännösten mukaisesti.

Mobile Partnersin itse kokoamilla tietokonepaketeilla on 24kk takuu, joka takaa käyttökelpoisuuden takuun ajan.

Käytetyillä tuotteilla on ensisijaisesti 12kk takuu, poikkeava takuu ilmoitetaan tuotteen teknisissä tiedoissa.

Takuutiedot löytyvät ostokuitista ja valmistajan sivuilta. Mahdollista takuuvaihtoa ja -huoltoa varten takuukuitti tulee pitää tallessa. Ota aina yhteyttä huoltoon ennen kuin lähetät tuotteen takuuhuoltoon. Takuukorjattavaksi tuleva laite on oltava meillä ennen takuuajan päättymistä.

Asiakkaan suorittamat modifikaatiot eli muokkaukset tuotteelle mitätöivät tuotteen takuun.

Muista tarkistaa ennen huoltoon toimittamista, että esimerkiksi emolevyn pinnit eivät ole vääntyneet. Kannattaa tarkistaa prosessorikanta valoa vasten eri kulmista.

Asennusvirheistä, vääränlaisesta käsittelystä tms. aiheutuneet fyysiset vahingot komponenteissa ja emolevyissä mitätöivät takuun. Tarkasta myös piirilevy tarkasti. Jos piirilevyn pinnassa tai johtimissa on vaurioita, ne mitätöivät takuun. Tällöin veloitamme myös 35€ tarkastusmaksun.

Harkintamme mukaan voimme joko korjata virheellisen tavaran, korvata sen vastaavalla tavaralla tai hyvittää tavaran hinta vähennettynä sen käyttöhyötyaika suhteutettuna takuuaikaan.

Takuuhuoltoon tuleva tuote voidaan toimittaa joko tuomalla tuote Seinäjoen myymäläämme tai postitse myymälän osoitteeseen Kalevankatu 11-13, 60100 SEINÄJOKI. Asiakkaan tulee palauttaa tuote niin hyvin pakattuna, ettei se vahingoitu kuljetuksen aikana. Katso tarkemmat ohjeet sivulta: Huolto- ja palautusohje.

Mobile Partners hoitaa komponenttihuollot ja -vaihdot, mutta merkkilaitteiden huollot ja korjaukset käyvät yleensä valmistajan oman huollon/palvelun kautta. Jos olet epävarma takuupalautuksesta, varmista asia ennen lähettämistä kotisivuiltamme tai ota yhteyttä myyntiimme.

Ohjelmistoviat eivät kuulu takuun piiriin. Takuu ei korvaa tapaturman seurauksena, tavaran vääränlaisesta käsittelystä tai muusta vastaavasta syystä rikki mennyttä tuotetta. Asiakas vastaa aiheettomasta takuupalautuksesta aiheutuvista toimituskustannuksista.

 

Riitojen ratkaisu

Ensisijaisesti pyrimme aina ratkaisemaan kaikki riitatilanteet neuvottelemalla asiakkaan kanssa joko sähköpostitse, puhelimitse tai tapaamisen yhteydessä.

Mikäli erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi neuvottelemalla, kuluttajan tulee seuraavaksi olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan, www.kuluttajaneuvonta.fi. Viimeisenä vaihtoehtona kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Shopping Cart